Cursuri OXFORD

15

Cu cât copilul aude mai devreme o a doua limbă străină, cu  atât o va invăţa mai repede. De la vârsta de 2.5 ani, copilul poate deveni familiar cu muzicalitatea cuvintelor, chiar dacă nu înţelege sensul fiecărui cuvânt, el înţelege uşor contextul general în care acesta este folosit. Copilul nu are complexe şi este foarte fericit când începe să vorbească,  are o mare capacitate de învăţare cuplată cu dorinţa de a înţelege. Tocmai de aceea, la Grupa mică activităţile de învăţare ale limbii engleze se vor baza pe jocuri şi  cântecele, desen, dans, dialog simplu.

Limba engleză este studiată atât în cadrul cursului Oxford (care cuprinde suport audio- casetă sau CD, carte- student’s book, caiet individual pentru copil- workbook, carduri cu diverse imagini- flip card), cât şi în timpul întregului program zilnic, prin cuvinte şi expresii uzuale, pe care copilul este nevoit să le repete zilnic şi pe care şi le va interioriza cu o foarte mare uşurinţă.

Cursul Oxford urmăreşte anumite teme, în funcţie de nivelul de vârstă şi se grupează pe unităţi de învăţare care se desfăşoară pe parcursul unei săptămâni : introducerea in temă, vocabular, introducerea cuvintelor noi în structura dialogului, câtec bazat pe dialogul invăţat, recapitulare. În sprijinul cursului, se apelează la cărţi, planse, CD-uri în limba engleză.

  • La Grupa mică se parcurg următoarele teme :
  • The weather
  • Lunchtime
  • Nap time
  • In town
  • Shopping
  • Play time
  • At home
  • Dinnertime
  • Bath time
  • Bedtime 
  • La Grupa mijlocie se parcurg urmatoărele teme :
  •  Going on a picnic
  • At the park
  • What do you have ?
  • Where is the ball ?
  • Lunchtime
  • Food
  • Playtime
  • Taking a walk
  • My legs hurts
  • Asleep on the bus 
  • La Grupa mare se parcurg următoarele teme :
  • At the zoo
  • Animals
  • Can it swim ?
  • Feeding time
  • Lost !
  • Found !
  • A Rhyme
  • Family
  • Happy birthday !
  • What a day !
  • La Grupa pregătitoare, unitatea de învăţare devine mai complexă, având următoarea structură:
      • Let’s Start– dialogul iniţial
      • Let’s Learn– vocabular
      • Let’s Build– introducerea vocabularului în dialog
      • Listen and Review– recapitularea cu ajutorul manualului, al suportului audio şi al jocului de rol
      • Let’s Learn About- familii de cuvinte

Temele propuse pentru grupa pregătitoare includ în special dialogul, formule de întrebări şi de răspunsuri:

  • Names. Classroom objects
  • Colors. Classroom objects
  • Numbbers 1- 20. Classroom objects
  • Family
  • Birthdays. Age. Toys
  • Weather. Outdoor activities
  • Food and drink

În afară de cursul propriu-zis, la grupa pregătitoare se studiază alfabetul în limba engleză şi, implicit, citirea fonetică a grupurilor de litere.